Bevægelse er igen og igen blevet bevist som værende en vigtig faktor for børns udvikling og indlæring. Det er bl.a. med baggrund i forskningen at Folketinget, i forbindelse med folkeskolereformen fra 2014, vedtog at der skulle være min. 45 minutters bevægelse i den daglige undervisning i Folkeskolen.

Herunder finder du et udvalg af artikler, kommentarer og kronikker om bevægelse og læring, samt de udfordringer Folkeskolen står overfor, når den øgede fokus på bevægelse i dagligdagen skal implementeres.

Seks ud af ti folkeskoler har indført 45 minutters bevægelse

Seks ud af ti folkeskoler har indført 45 minutters bevægelse

Elever hopper og springer for lidt i skolen

Elever hopper og springer for lidt i skolen

Børn og Unge skal bevæge sig - også i skolen

Børn og Unge skal bevæge sig - også i skolen

Ny forskning: Matematik læres bedst med hele kroppen

Ny forskning: Matematik læres bedst med hele kroppen

Bevægelse i Skolen starter oppefra

Bevægelse i Skolen starter oppefra

Bevægelse kan være med til at styrke børns og unges læring og motivation

Bevægelse kan være med til at styrke børns og unges læring og motivation